onsdag 3 juli 2024

Insta-poesi

Jag har börjat med Instagram-poesi.

Det var på tiden. Det påminner såklart om min Youtube-poesi som jag har ägnat mig åt ett tag. Såhär beskriver jag min spellista på YT:

Youtubepoesi / ("poesi"). Många texter är hämtade ur opublicerade manus. Andra är tryckta i någon av mina diktsamlingar. Musiken som förekommer är med få undantag gjord av mig.

Den mest uppskattade av mina dikter tycks vara "Svenska melankoliska landskap" med en bra bit över tusen lyssningar. Men där finns andra pärlor som jag själv tycker är minst lika bra, t.ex. "Att döda en Tamagotchi" hämtad från min diktsamling Det som en gång var.

Dikten om svenska melankoliska landskap är hämtad från ett opublicerat manus med dikter som jag har skrivit under olika resor till Öland från år 2021 och framåt. På tal om Öland vill jag minnas att delar av min första nyss nämnda diktsamling är skriven där.

Inga kommentarer:

Följ