söndag 2 juni 2019

Sorgens kammare blir ljudbok

Min kanske mest mystiska, gotiska och otäcka roman Sorgens kammare släpps inom kort som ljudbok. Det är med stor glädje jag presenterar denna nyhet, då romanen helt klart är en av de mest oförglömliga jag lyckats skriva. Samtidigt som den är en psykologisk spänningsroman är den också en existentiell skildring av en ung kvinnas kamp för ... ja, den som läser får se!

Romanen handlar inte bara om det som baksidestexten förtäljer, utan läsaren får även stifta bekantskap med en mycket desperat black metal-sångare och hans minst sagt explosiva vän, som har en vänskap utöver det vanliga. Överhuvudtaget figurerar här existenser som är utöver det vanliga och jag tror inte att någon läsare lämnas oberörd.

Det finns mycket jag skulle vilja berätta om den här romanen men som jag inte kan berätta, bland annat eftersom det skulle förstöra läsglädjen (som blir större ju mindre läsaren vet på förhand om händelseutvecklingen). Jag får helt enkelt nöja mig med att ha berättat själva romanen i text, och nu lämna det till läsarna att upptäcka en av mina mest sinistra böcker.

Det som jag framförallt tycker om med den här romanen är de ovanliga frågorna, personerna och miljöerna som skildras. Sen tycker jag om att romanen består av existentiella, psykodynamiska, strukturella samt andra perspektiv som låter läsaren reflektera över orsakerna till olika människoödens utveckling.

Sorgens kammare (som du finner här) är inläst av Anders Ek, samme inläsare som min debutroman. Vill man läsa mer om romanen kan man klicka sig fram till min hemsida.



Inga kommentarer:

Följ