torsdag 29 augusti 2024

Men idéerna flödar

Mina två nästa romaner vill jag inte att någon ska missa. Jag känner det som att jag håller på att nå nya milstolpar i mitt skrivande och att det kommer visa sig i mina två kommande romaner. Min fru sitter just nu fast i manuset till min deckare och det redan efter ca 30 sidor. Det är vad man måste göra i en deckare: fånga läsaren från första sidan.

Blir deckaren utgiven - och uppskattad - så ligger det redan en uppföljare och väntar. Beträffande det andra manuset är det ett manus som skildrar en mycket ovanlig "yrkesgrupp" i litteraturen. Man kommer få följa med bakom kulisserna hos en privatspanare i Palmemordet.

Som vanligt vågar jag inte garantera att något av detta blir utgivet eller att det inte kommer någon annan utgivning emellan. Jag hoppas dock att mina romaner publiceras under 2025 samt 2026.



Inga kommentarer:

Följ