fredag 8 december 2023

Min sjätte roman släpps snart

Efter tre diktsamlingar planerar jag att under våren publicera min sjätte roman.

Romanen kan på det yttre planet beskrivas som ett familjedrama med udda inslag. Det är en berättelse från det skogiga, småländska bibelbältet. I grunden är det en filosofisk och teologisk roman, och som det känns: det kommer inte likna något jag skrivit tidigare (... men så känns det ofta).

Vad jag skrivande har velat undersöka är flera saker.

Kärlek - och då främst de pinoplatser som folk mer eller mindre medvetet genomgår när de inte är säkra på någonting. Men det nämner jag bara för att jag antar att det är det enklaste, mest närliggande för de samtida läsarna att relatera till. 

Allt annat är tämligen otidsenligt och inte så samtida.

Låter jag vag? Det är för att romanen ska stå där så mycket klarare.



Jag berättar mer om romanen här.
Vill du veta mer om romanen kan du klicka här


Inga kommentarer:

Följ